fredag 1 oktober 2010

Fredagar

Alltså vad är det med fredagar?

Den annars så långa kön vid busshållplatsen med ett 20-tal förväntansfulla arbetare lyser på fredagarna med sin frånvaro. Bussen och tåget skulle man kunna likna vid tomma slottssalar om man jämför med den vanliga måndag-torsdag sardinburks trängseln. I dag stod jag helt själv på busshållplatsen och tänkte att jag kanske missat någon härlig helgdag eller så, men nej, alla mina möten och att göra listor finns kvar i kalendern.

Min fråga denna underbara fredagsmorgon är kort och gott var mina arbetande systrar och bröder tagit vägen.

Inte kan väl alla dessa människor ha barn under 8 år och ta ut föräldraledigt, inte kan väl alla känna att öj va gött det skulle vara med en sovmorgon denna och alla andra fredagar, alla kan väl heller inte vara handla-och-fixa-inför-helgen-lediga. Förmodligen är det en blandning av alltihop. Vi får helt enkelt hoppas att några tagit på sig joggingskorna, vantar och mössa och givit sig ut på morgonpromenad i höstsolen. Det hade jag gjort om jag hade haft möjlighet! Och om ni undrar varför min stol på tåget gapar tom i eftermiddag, så har jag gått tidigare för att kunna hämta våra och grannens barn. Då bär det av till affären där G ska få plocka sina godisfavoriter inför kvällens fredagsmys!

För övrigt är jag en dålig bloggare nu för tiden på kvällarna. Detta på grund av min nya bok hypnotisören som är galet spännande och som man måste ta varje tillfälle för att läsa. Den är så ruskig att jag blivit lite mörkrädd till på köpet och kollar en gång extra att ytterdörren är låst innan jag somnar!

En underbar fredag önskar jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar