tisdag 16 februari 2010

Ekorrhjulet here we come!

Hej underbara människor, har haft en liten paus i bloggen. Men, nu är det daglig uppdatering som gäller och lite foton ska ut också, jag har ju lite i inredningsshopping att visa. Veckorna rusar iväg och jag förundras över hur måndagar och fredagar utgör den största delen av min agenda. Jag njuter av sista veckan som lyxhustru, dvs leva i lyxen att min man är föräldraledig och har huvudansvaret för marktjänsten i vårt hem. Nästa onsdag börjar pusslandet på allvar, hämtning och lämning på två håll och heltidsjobb. Min man kommer till en början gå ner i tid, känns som en bra lösning, mjukstart för både oss och barnen. Jag slits mellan känslorna att barnen går långa dagar, samtidigt som jag vet att gå ner i tid under en längre period medför mindre pengar i lönekuveret, några timmar mer med barnen på eftermiddagen men framförallt kvällsjobb framför datorn. Så, nu har vi rannsakat oss själva, när är vi bäst som föräldrar? Utan tvekan under förutsättning att man lämnar laptopen på jobbet, försöker pussla med tiderna och är närvarande den stunden vi får tillsammans. Detta blev vårt val, vi får se hur det funkar, är barnen glada och nöjda så är vi det också, till på köpet kan vi satsa på jobbet samtidigt. Jag tror och hoppas att vi gjort rätt och känner stor tillförsikt inför den kommande, ljusa och varma våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar