måndag 8 februari 2010

Början på något stort

I bland måste man ha lite tråkigt för att tillvaron ska bli rolig. Måndagar känns just så. Morgonen känns tung, men sedan ju längre dagen går kommer man in i tempot och just när det börjar kännas bra med en ny vecka, ja då är veckans tristaste dag slut. Nu är jag redo för en händelserik vecka, på jobbet och hemma. Min lillplutt 13 månader har idag börjat hos dagmamma, känns väldigt bra. Jag får lägesrapporter via mobilen, eftersom pappa är hemma nu och tar inskolningen. Konstigt det där. Först har man bebisen i magen, nära nära. Sedan kommer den underbara lilla varelsen ut och man lever tätt i hopp, dygnets alla timmar. Och så kommer det en dag, då jobbet står för dörren och jag inte längre förstår vad alla små rop, grimaser och läten byter. Men det vet pappa! Tänk vilken underbar förmån det är att kunna dela på ledigheten och få vara hemma med sitt barn, för att sedan lämna förtroendet vidare till dagmamma och dagis. På något sätt är det nu allting börjar, denna dag är början på något stort för lille C. Storebror har redan visat att dagislivet är fantastiskt på många sätt och jag är trygg trygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar