torsdag 9 september 2010

Tick

Nämen se go dag!
Kära kära vänner vad jag har varit dålig senaste dagarna på att uppdatera bloggen. Men jag har varit himmelskt trött och det har blivit många sena kvällar för att fixa det sista inför resan. Jag har en känsla av det är just det här, förväntan innan resan som jag bittert kommer längta tillbaka till när jag sitter på tåget på väg mot jobbet den 21 september.

Förväntan och längtan har verkligen präglat den här New York resan och jag börjar känna en viss antydan till små schmetterlings i magen.

Men våra förväntningar är egentligen bara en liten skugga om man jämför med det som händer här hemma den veckan vi är borta. Vi lämnar allt i händerna på våra underbara föräldrar. Allt ska fortfarande fungera i vårt tvåbarnshushåll, väckning, morgonrutiner, lämning, hämtning, matlagning, tvätt, blöjbyten, nätter, läggning, allt det där som bara flyter på och är självklart för oss. Måtte våra kära barnvakter också få uppleva de där små mysiga stunderna när alla måsten betalar sig i ren kärlek. Tänk att vi har människor runt omkring oss som tar detta uppdrag på stort allvar men ändå med en nypa salt och inställningen att allt ordnar sig. Vi är så väldigt lyckligt lottade!

Men när vi åker ska allt vara rentvättat, skåpen ska vara fyllda med alla typer av förnödenheter, kylen ska innehålla allt som man kan tänkas behöva och huset ska vara skinande rent, annars låter jag aldrig någon bo här!

Så ikväll har jag gjort lite tickelitick i mina måste-göra-innan-jag-åker-listor!
Alla papper inför resan klara, tick, inköpslistan skriven, tick, veckoschema skrivet, tick, lådor och garderob rensade, tick, min superfina höstväska hämtad, tick, bugaboon såld, tick, alla gamla höstkläder sålda, tick, alla nya höstkläder köpta, tick!

Nu kan helgen snart komma och samla ihop familjen igen, längtar till fredagsmyyyys!

Love



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar