onsdag 1 december 2010

Ekorrhjul vs Pariserhjul

1 december idag, härligt, väntans tid har börjat för alla förväntansfulla barn. Lilla G tindrade med ögonen när vi vid frukostbordet räknade ner dom 24 dagarna i till julafton.

December är ju härlig på många sätt, men den ställer och höga krav på planering och time management om man ska hinna med allt, ja ni vet julmiddagar, julfester, luciafirande på dagis, vabbdagar, pepparkaksbak på dagis, alla deadlines på jobbet innan nyår, julklappsinköp och glöggträffar. Allt det där är ju väldigt roligt, men när jag och mr M för sjuttifjärde gången hade bytt hämtning och lämningsdag för nästa vecka, så gjorde jag misstaget att skriva "Byte i ekorrhjulet" i mailrubriken. Till svar fick jag då följande mail, citat mr M:

"Har du ett ekorrhjul?
Jag har ett Pariserhjul med färgglada lampor, fyrverkerier, ljuv musik med glada positiva människor och fest hela vägen runt. 15 – 24 timmar om dygnet toppas dessutom resan tillsammans med min familj som jag älskar över allt annat."

That's why he's mine! Och lyfter man blicken från Outlook en smula, så är ju vardagen ett tivoli med massa härliga människor, utmaningar och outtröttliga drivkrafter!

Önskar en alldeles underbar onsdag och start på december!

Love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar