söndag 5 december 2010

Var försiktig med vem som lyssnar...

Men kära nån vad jag har försummat bloggen de sista dagarna. Det har varit så mycket skoj på gång att jag får välja några enstaka saker som får sammanfatta de senaste dagarna!

1. Julfest i fredags! Det kändes som en välförtjänst urladdning och energiboost på samma gång. Alla har vi mycket att göra innan nyår och i torsdags och fredags hade jag allra helst velat haft någon bra ursäkt för att inte kunna gå. Energin räcker ju knappt till åt allt annat just nu, en julfest och sen kväll kändes övermäktigt. Men, med en ny blåsa, lite piffelipiff innan och ett glas vitt med finaste kollegorna så var energin snart på topp. Allt handlar om inställning! Och jag kunde inte för en sekund ångra mitt beslut. Vilken total energiboost, med god mat (nej inte julmat), gott vin, trevligt sällskap och gaaalet bra dansgolv. När musiken slutade vid 02.00 på lördagsmorgonen var jag i ett totalt rus av energi och ville inte gå hem. Mina stackars fötter gjorde mig dock påmind om att jag stått och studsat i 4 timmar utan stop, som jag längtat efter det. Tack Fredrik för ett magnifikt jobb som dj. Hela företaget hade entrat World Trade Center i centrala Stockholm. Jag fick också förmånen att få lyssna till denna man mellan huvudrätten och kaffet, Lars Peter Loeld. Han får kalla sig synsk, mystisk, ingenjör men mig inpinerade han på, storartat! Var försiktig med som lyssnar på vad du tänker:



2. Mysig dag med familjen och dop. Lilla Julia var så fin och duktig när hon döptes igår. Till dopkaffet, åt jag så mycket rosa prinsesstårta att jag nästan fick skämmas. Men min käre make åt ännu mer och behövde varken äta middag igår eller frukost i morse!

3. Renovering nr. 54678 är påbörjad i vårt arbetsrum/lekrum/bibliotek/läsrumoch den här fina tapeten ska pryda vår vägg:




Jag kan redan se energin flöda!

Det var mitt veckoslut, hoppas att ni haft en underbar andra adventshelg! Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar