tisdag 7 december 2010

Träningstisdag!

Tisdag idag och tisdagar är för mig min alldeles egna träningsdag. Jag kan längta hela dagen efter att få gå från jobbet
och direkt till träningen utan att tänka vare sig på hämtning eller matlagning. Lyckans ost är jag!

Idag började dock träningspasset redan vid 06.55, när vi var på väg till dagis. Mina små killar är verkligen duktiga, men allting som sker, måste ske med hjälp av mina ord eller min handling.

Påkädnaden av ytterkläder tar ca 15 min varje morgon och när den ena är klar då har den andra börjat klä av sig igen, för att en liten strumpa krånglade i skon. Ja, sådär håller vi på en stund innan vi äntligen kommer ut, och redan då är jag helt svettig. Imorse var det också nysnö som jag skulle ploga mig igenom med vagn, ståbräda, träningsväska, handväska och lite andra grejer. Det tog sin lilla tid och väl framme vid dagis var totalt genomsvettig. Då var det dags att göra allt tvärtom, av med alla kläder igen.

När jag sedan sitter på bussen och har pussat mina små hejdå, känns ett träningspass senare på dagen klart överskattat. Men väl på jobbet försvann morgonens maratonrusning sakta ur minnet och jag började längta efter dagens SATS energy på Hötorget! Ett grymt pass med en härlig instruktör.

Men det bästa är nästan känslan efteråt, när jag får krypa in i en varm bastu och därefter får komma hem till mina fina och äta en färdiglagad middag! Life is good!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar