söndag 6 februari 2011

Att så ett frö

Idag har vi sått ett litet frö. Ett lite frö i form av en tanke. Denna ljuvliga vinterdag åkte vi in till stan och lämnade våra fina hos farmor och farfar för att göra en liten roadtrip på Kungsholmen.

Jag har alltid haft en dröm om en lägenhet närmare stan, hur och exakt var vet jag inte riktigt. Men med DN bostad och en kopp kaffe varje lördagsmorgon har jag benat ut några kriterier. Mr M har vi det här laget nappat en smula på mina idéer och den här helgen gjorde vi slag i saken och sådde vårt första frö i tanken på att närma oss stan.

Våra nära och kära tycker nog att vi är smått rastlösa eller rent av navia. Tja, kanske, men det är bara så vi är Mr M och jag, alltid på väg!




Högt till tak och stukatur är ett måste!




Balkong!




Dubbeldörrar!




Öppen spis!








Ljust och öppet!

Några lägenheter senare på ett café i Vasastan slår vi våra kloka ihop och förstår att det här är början på en lång resa. Än så länge är det bara drömmar, men det är väldigt skönt att få ett perspektiv på verkligheten. Just idag blev det ingen lägenhet, men väl några bra erfarenheter och framförallt en hel eftermiddag med min man på stan under en klarblå himmel!

Foto: alla bilder kommer från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar