torsdag 3 februari 2011

Kärleksmums

Efter en hel dag framför en liten webbkamera och med en mikrofon i handen, har jag spelat in en utbildningsvideo för en av våra partners. De första timmarna gick riktigt bra, det flöt på och jag var saklig och förhoppningsvis även pedagogisk.

Men vad händer när man i 3 timmar bara har sett spegelbilden av sitt klämkäcka ansikte och enbart hört sin egen röst. Jo man tröttnar en smula på att låta sådär superengagerad och bara lyssna på sig själv. De sista timmarna blev det en del omtagningar, men det var en bra och effektiv dag. Jag kan bara konstatera att jag gjort min första och till allas glädje även min sista dag som skådis. Men nu finns filmen där ute i syberrymden, skönt att den här dagen gick bra.

Eftersom det var min hämtdag i dag så hade jag lite extra tid vid middagslagningen och hann därför svänga ihop lite smaskens till mina kära kollegor i morgon. Efter två dagar utanför kontoret är det inte mer än rätt att jag tar med mig fikabröd, hemlagat såklart.

Det blev i vanlig ordning kärleksmums. Just det fikabrödet har blivit ett stående tema och själva grejen är inte längre ATT baka, utan baka det allra GODASTE. Just nu har jag en andraplats, vi får se om mumsen i morgon ändrar på den placeringen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar