onsdag 19 maj 2010

Coachen del 3

Så har jag träffat min coah för tredje gången och nu känns det att jag börjar förstå vad det går ut på. Det är verkligen hon som ställer de rätta frågorna och jag som ger mig själv svaren på vägen. Våra samtal börjar landa i någon form av lösning och det är ganska kul att hitta vägarna och lösningar utifrån den jag är inte den jag vill vara. Kryptiskt? Jo, men enkelt utryckt så går det inte i längden att vara någon annan än den man är. För mig var det så genomskinligt att det gick att genomskåda under 3 coachtimmar. Så, nu är jag tillbaka på ruta ett med massor av kunskap om mig själv och mina möjligheter just nu. Här och nu, jag måste bli bättre på att ta vara på just det. Det är så lätt att man hela tiden är på väg till nästa anhalt nästa dag, vecka, år och så har man missat allt fantastiskt på vägen. Nu tar jag med mig coachens ord och läxor till nästa gång, men drömmarna har jag fått stränga order om att fortsätta med även om dom inte blir uppfyllda här och nu, kanske inte ens imorgon :-)

Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar