söndag 2 maj 2010

Valborgshelg!

Blond och nyfixad i håret kändes det helt rätt att säga välkommen till våren och valborgshelgen!

Och hur kan man bättre välkomna härliga maj än med en middag med bästa brodern, hans familj och nära vänner. Efter smördegsinbakad fläskfilé med basilikasås och hasselbackspotatis ordnade jag efterrätten, mixade hallon med glass på vaniljyoghurt samt marängtopp.



Blev en fantastisk middag som såklart innehöll lite mera vin än planerat och därför fick betala sig under gårdagen. Men, vad sjutton gör det, sova kan man göra någon annan gång och vi tog fasta på det i går kväll.

Efter en rätt avslagen dag och ännu en festmåltid med vatten som bordsdryck och bara familjen som bordsgrannar myste vi i soffan hela kvällen. Det började med Wild Kids för G och sedan tittade vi på den hyrda filmen "Så Olika". M hade fått strikta direktiv när det gällde filmens innehåll, kärlek, spänning, inga hästar och krig. Och jag tyckte att han lyckades väl. En lagom underhållande film av Helena Bergström, med oväntade vändningar, spännande relationer och bra skådespelare. Helt klart sevärd.



Idag har vi haft den mysigaste av utedagar. Som de svensson vi är har vi såklart kikat på våra trädgårdvanasvana grannar och konstaterat att vi nog behöver köpa lite jord, beskära buskarna, "toppdressa" gräsmattan, piffa och dona med sånt som hör en husägare till. Jag är måttligt intresserad, men i det fina vädret kunde jag inte motstå att anta utmaningen. Jag har grejat i rabatten, sopat uppfarten, putsat fönster och blev nöjd med resultatet. Tomten visar sig verkligen från sin bästa sida just nu och några veckor framöver. Jag längtar till äppelträdsblommningen. Såklart kommer fina bilder här på bloggen.

Ser fram emot nästa vecka med nytt möte med coachen, måste göra några läxor inför onsdag. Än en gång måste jag anta utmaningen, det får bli i morgon kväll, för nu är det uppladdning som gäller. Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar