söndag 9 maj 2010

Ledarskap på högsta nivå

Inget kan få dig så arg som din underbart goa, fina och älskade 3 snart 4 åring. Hur är det möjligt att vara så fruktansvärt enivs och fylld av överskottsenergi. Då lugna ord blir till kompromisser och kompromisser blir till hot är det fortfarande kontrollerat. Men, sen spricker det bara och hoten blir till rent raseri, grottmamman kommer fram och grälet är ett faktum. Så håller vi på mest hela tiden älskade lilla G och jag, från morgon till läggning om livets stora och små frågor. Men vi skiljs alltid som vänner vid sängkanten på kvällen och den totala kärleken infinner sig. Men så snart de blå ögonen slås upp i morgon bitti börjar diskussionerna, kompromisserna och förhandlingarna igen. Jag måste genomgå världens bästa utbildning i självutveckling och ledarskap...

Vi hade en väldigt mysig dag i dag, G och jag ensamma. Vi tog tunnelbanan in till stan och polismuseet. Spännande för oss båda, eftersom jag hyser stor respekt för poliser. Nöjda åkte vi hem med, ballong, glass, autografer, roliga foton och en brosch där det stod, "när jag blir stor ska jag bli polis". Lilla G, du kommer bli världens bästa polis.

Stackars M är sjuk och lilla C har varit med mormor och morfar idag. Det kändes väldigt mysigt att få rå om G alldeles själv. Nu ser jag fram emot en kortvecka för snart är det dags för helg igen och då får vi hoppas på väldigt mycket bättre väder! Uschanbuschan var har våren tagit vägen? Nej fram med sol och vårkänslor, imorgon ska jag gå till Kungsan på lunchen och njuta av de underbara blommande körsbärsträden!




Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar