torsdag 13 maj 2010

Ledig dag!

Ledig dag, underbara barn, härligt väder, kravlösa aktiviter.

Jag älskar sånna här extra lediga dagar. Om man som vi inte riktigt planerat något denna långhelg, så finns inga måsten en dag som denna, den bara dyker upp och bjuder på ledghet. Lovely!

Eftersom M fortfarande är krasslig. fick jag ta uteaktivitetrna idag med barnen. Väldigt mysigt eftersom vädret var underbart. Men, jag såg inte röken av min äldsta lillkille, tänk jag tror att han håller på att bli en riktigt stor kille nu. Snart 4 år och fullständigt självständig när han rör sig med sina kompisar i området. I ett svagt ögonblick greps jag av panik. Jag och C gungade i vår lilla park och jag fick den där obekväma känslan att G inte var i närheten. Min känsla bekräftades mycket riktigt. Men jag kunde inte förmå mig att bli orolig, vad är det värsta som kan hända, att han ramlar och får skrubbsår, att han blir hunrig eller kissnödig, nej min oro fick bero till C hade tröttnat på gungan. Då gick vi runt i området och hittade G studsandes med en massa tjejer på en närliggande granntomt. Dags att släppa en smula på småbarnsmammans kontrollbehov. För min G har så mycket att uppleva och lära sig alldeles på egen hand och jag vet att han ropar om han slår sig, blir hungrig eller kissnödig!

Dessa söta små "bommo" plockade C till mig idag. En i taget, grundligt utvalda bland 100 000 maskrosor på en gräsmatta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar