söndag 2 januari 2011

Gott nytt 2011!

Ett riktigt gott nytt 2011!

Jag har haft underbara dagar med familjen och inte brytt mig om något annat än just vara ledig och ta igen lite tid tillsammans med mr M och barnen. Nu är den välbehövliga ledigheten alldeles strax på väg att bli vardag igen och jag har en känsla av att vardagsnerven rycker i oss alla fyra. Efter 10 extremt lata och obeskrivligt mysiga dagar tillsammans längtar vi nu till att ta oss an en ny måndag, en ny vecka och ett helt nytt år. Men först en tillbakablick på året 2010:

2010 var året då:

Jag började jobba igen efter min andra mammaledighet. Det var en efterlängtad om än något ångestladdad början på året. Jag var så lycklig för båda. Att få lämna över arbetet med två små barn och ett hushåll till min man och samtidigt möta nya riktiga arbetsuppgifter, vuxenprat, mysiga luncher och alla fina kollegor som jag längtat efter.

Jag och familjen tillbringade nästan hela varma och soliga sommarsemestern på landet. Vår favoritö i Stockholms vackra skärgård. Jag tror aldrig att jag badat, solat, fikat och njutit så mycket någon sommar. Vi införde också omlottsemestern, vilket innebär en vecka själv med barnen. Underbart att få rå om killarna helt själv en hel vecka och underbart att få en hel vecka hemma själv och göra vad man vill, jo så får man säga.
















Jag fyllde 30 och hade min egna rosa trädgårdsfest med mina alla käraste runt omkring mig!



C och G började på samma dagis och vi startade hämtning och lämningskooperativ med våra finaste grannar. En vänskap och närhet som jag uppskattar av hela mitt hjärta.

Jag och mr M lämnade allt och åkte till New York på bröllopsresa. Jag älskar att vi gjorde det och njöt fullt ut i 7 dagar av varandra, staden, maten, vinet, shoppingen. Dessa minnen finns alltid att plocka fram, var och ett för sig eller tillsammans, och jag blir lycklig ända in i hjärtat. Tack älskade föräldrar och svärföräldrar!






Vi gick på inte mindre än 5 bröllop! Det ena vackrare än det andra, men alla personliga och minnesrika på sitt sätt.

Huset renoverades lite till. Vi fick ett nytt sovrum och ett riktigt mysigt och arbets -och läsrum med böckerna högt upp i taket, härligt inspirerande väggar och luddig matta. Men framför allt en självklar plats för alla i familjen att kunna skapa på.

Då vi tog varje tillfälle i akt och njöt av livet. Gjorde vardagliga stunder till rosaskimrande och valde att möta varje utmaning positivt!

Jag sammanfattar 2010 och tänker tillbaka på ett härligt och väldigt roligt år. Jag kan inget annat än konstatera att lyckan finns nära hela tiden. Att få möta vardagen tillsammans med mina tre killar, min familj och våra vänner gör mig oändligt rik.

Varmt välkommen 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar