söndag 23 januari 2011

Vintersöndag

Dagar som denna är det bara försöka vara ute så mycket som möjligt och suga i sig så mycket sol som det bara går. Idag var en underbart solig vinterdag och jag har utnyttjat den till max.

























Familjen var lite utspridd på eftermiddagen. Mr M var på möte, G var med farmor och farfar och såg Karlsson på taket på Oscars teatern och jag och C hade några timmar på tu man hand. Jag packade ner min minsting i vagnen efter lunch och gav mig i väg på långpromenad längs vattnet. Vilken härlig eftermiddag det blev.

Ingenting går upp mot att möta solen och ljuset just nu. Med en sovandes liten C i vagnen avnjöt jag en lång stund vid vattnet och tittade på alla friskusar på isen. Tänk vi ska bada på samma plats om bara några månader!

På vägen hem stannade vi i parken. C ville bara vara vid den stora klätterställningen och tjatade konstant om spindelnätet. Trots att det var lite halt lyfte jag upp honom i nätet så att han fick klättra lite.




Men han var inte alls nöjd med att sitt i nätet utan pekade hela tiden uppåt och fortsatte önskan att komma till spindelnätet. Det tog låååång tid innan jag fattade vad han menade. För till slut lyfte jag blicken och såg vad han såg, rimfrost!




Så klart! Liksom varför skulle det inte kunna vara ett spindelnät lika gärna där under taket till klätterställningen. Ibland får man perspektiv på uttrycket "think outside the box"

Ha en härlig söndagskväll! Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar