torsdag 27 januari 2011

Lyxförpackning

Hej på er, redan torsdagkväll! Helgen har nästan redan flyttat in hos oss. Det är lika kliniskt rent som det brukar vara varannan torsdagskväll innan vår räddande ängel ska förvandla vårt hem till skinande rent. Och vilken känsla det är att komma hem till ett nystädat hus inför helgen!

Det får bli ett materiellt lyxinlägg idag. För just nu uppskattar jag vardagens små lyxigeter extra mycket. Jag är ju inge vidare på det där med smink, mode och styling och när jag väl göra mins investeringar så tendrar dom att bli ganska dyra och beroendeframkallande. Så, dessa små läckerheter har gått från nice to have, till must have saker.







YSL conceler, hur är det ens möjligt att gå utanför dörren utan denna dyrgrip under ögonen? Stark beroendeframkallande och absolut värd varenda krona.




Och så har vi detta läppglans från Guerlain, lyxig förpackning, snyggt och lagom glansig, dessutom smakar det gott. Ja, alltså inte för att jag äter det, men det är ju nästan oundvikligt att inte känna smaken.

Så, imorgon fredag kommer jag vakna 05.30 som vanligt, men med lite YSL och Guerlain så känner jag mig som en liten vårig nyponros. Välkommen helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar