tisdag 18 januari 2011

Nu är det bara att bita ihop!

Vi har tabu här hemma på att klaga på vädret just nu. Så, jag ska inte tråka ut er med att konstatera något ni redan vet, ATT VÄDRET ÄR I SIN USCHLIGASTE FORM just nu. Så, nu var det sagt! Dessutom är det extremt mycket på jobbet. Möten, projekt, nyrekryteringar och saker som tar väldigt mycket tid från det som jag egentligen ska göra, när ska jag ha tid att jobba. Jo, det får bli hemma på kvällarna, jo så får det bli ett tag framöver.

Men, kära vänner, man skulle kunna räkna upp många saker som tynger en just nu, men det vore ju som en uppmaning att ha det ännu gråare och tristare. Här kommer istället en lista på allt som förgyller min tillvaro. Den här årstiden gäller det att sätta guldkant på tillvaron och varje dag hitta glimten i vardagen. Dessa ting är overdeliga just nu:

- DIOR, unna dig härligt lyxigt smink, känn dig fin varje dag.
- Godaste müslin från Renée Voltaire. Formodligen är det den dyraste müslin man kan köpa, men den förgyller min fukost varje dag!

- REA, lite reashopping på lunchen förgyller vilket trist vinterväder som helst!

- Girls night, att träffa de finaste vänninorna!

- Flexa en timme och gå och hämta barnen lite tidigare, den energin finner inga begränsningar.

- Drick vin till tisdagslaxen, lite vin och livet känns genast bättre.

- Träna, det ger energi, endorfiner och ökar chansen att komma i bikinin.

- Bara vetskapen om att dagen blir 4 minuter längre varje dag gör underverk.

Har ni några tips? Hoppas ni har en underbar tisdagkväll, det har jag med laptopen i knät, massa jobb och positiva tankar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar