tisdag 29 juni 2010

Bland det bästa...

Varje kväll öppnar jag dörren först till lilla C:s rum och tar upp alla utslängda nappar och lägger tyst tillbaka dem i spjälsängen så att han når dom om han vaknar. Sedan tar jag det avsparkade täcket och lägger över den varma lilla kroppen och klappar honom försiktigt. Sådär kan jag bli stående en bra stund och lyssna på dom lugna och trygga andetagen och känna doften av min lilla kille. Därefter går jag in i G:s rum och gör samma sak, och på honom kan jag borra in näsan och pussa honom i nacken, han ligger ju i en vanlig säng med låga kanter.

Det inger ett lugn att se dem sova alldeles fridfullt och man nästan ser hur dom smälter dagen intryck och laddar för nya hyss i morgon. Denna rutin är helig varje kväll och är bland det absolut bästa jag vet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar