onsdag 30 juni 2010

Dagens lyxproblem

Min Iphone finns nästan aldrig längre bort än på en armlängs avstånd. Men, så i morse mitt i frukost-väckning-påklädnad-duschning-packning och förhandlingskaoset upptäcker jag att jag glömt att meddela jobbet att jag ska till tandläkaren i arla morgonstund. Tar "min" iPhone och upptäcker till min stora fasa att det inte alls är min telefon, utan kära mr M:s. Att den här dagen skulle komma har vi båda vetat, frågan var bara vem som skulle bli syndabocken, 1-0 till mr M!

Eftersom min telefon är ljudlös på natten och dessutom har tangentlås, så tog en evighet innan vi kom iKontakt med varandra. Då fick mr M kontakta mitt jobb och ta alla jobbsamtalen tills mitt tandläkarbesök var över och vi kunde ses inne i stan.

Nu är allt i sin ordning och min telefon ligger på en armlängds avstånd igen, inte en millimeter längre bort. Ja, det var sannerligen dagen fånigaste och absolut största lyxproblem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar