onsdag 2 juni 2010

Säkert sommartecken




Nu är det sommar, för jag såg just det första studentflaket åka förbi. En hel skolklass med nerölade studenter, skrikandes på ett smutsigt lastbilsflak i riktning mot sergelrondellen. Jag kom på mig själv att inte ens veta hur man gör nu för tiden. Jag åkte ståndaktigt hem i en n nercabbad röd Porsche och fick duktigt vara med på mottagningen hemma innan det var dags för festligheter. Numera har man tydligen mottagning på lördagen, altså vad hände med det traditionella urspringet med alla släktingar på skolgården?

Tänk att det redan gått 11 år. Så mycket underbart som har hänt, tänk om man vetat hur lite man visste då på den tiden. Lite mer plugg och mitt drömyrke kanske hade varit säkrat? Tscha, förmodligen hade jag kunnat göra mycket annorlunda, men jag är obeskrivligt tacksam för vad jag har idag och att jag bara kan betrakta alla studentflak som ett säkert sommartecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar