söndag 6 juni 2010

Härligaste sommarhelgen

Vilken underbar helg, sommaren förpackad i två kravlösa dagar.

I går tog vi dagen som den kom jag och mina småkillar. Jag älskar de där dagarna när jag har barnen själv, för att alla måsten blir en omöjlighet. I vanliga fall låter det alltid

- Om du tar barnen en stund så kan jag fixelifixa med ditten och datten.
- Ok, när du är färdig kan jag piffelipiffa med något annat supersuperviktigt.

Men, när man är själv är det omöjligt att fixelifixa och piffelipiffa, det är här och nu och inget annat. Det enda jag önskade var att vi fick lite sol, och det fick vi. En härlig förmiddag med klättring i vårt äppelträd, saft i solen och sedan var det dax för kalas för G hos Matilda från dagis.

- Men mamma, vi måste plocka blommor till Matilda, flickor tycker om blommor.

Ååå, han är sån godhjärtat kille min G. Så blommor och rosa paket fick det bli.




Idag firade vi nationaldagen med en hemmadag, med poolbad på altanen, pannkakslunch i solen, sagoläsning under parasollet och en första cykelutflykt hela familjen tillsammans.

Livet, lovely it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar