tisdag 22 juni 2010

Husmorstips

Det är något visst med doften av nystädat, jag är en sån person som känner lugn när det är städat och ordning runt omkring mig. Men, det är vissa saker kring det där med städning som man får lämna till proffsen, som perfekt bäddning, skurade golv utan svabbmärken och den långa hållbarheten på städningen. Men nu, håll i er, har jag kommit på ett av tricken. Jag har känt en mycket angenäm och fräsch doft varje gång vår totalt underbara städhjälp har varit här. Doften har jag inte kunnat analysera till något skurmedel i huset. Men, så när jag skulle sätta på tvättmaskinen och råkade spilla ut tvättmedel på golvet, då kom jag på det. Jag dammsög upp det och vips så kom den angenäma doften utströmmande från dammsugaren! Lovely, rent på golvet och en underbar doft.

Nu har jag funderat på om man kan använda mer naturella saker som äkta blommor, tex min lavendel som står på trappen.









Fantasin är obegränsad, do try this at home!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar