måndag 1 november 2010

Det som göms i garderoben....

Hua detta är inte ett inlägg för känsliga bloggläsare, men sluta för all del inte å läsa för det blir ruskigt spännande mot slutet, i ren Halloweenanda!

Helgen var superb och trots att jag jobbade hela lördagen fick vi söndagen att bli både lång och innehållsrik, kanske den extra timmen gjorde sitt. Vi hann med en massa inköp och fix till huset, bilen och förrådet. Dessutom hann vi köpa en vagn och sälja en annan och till råga på allt rensa ut garderoben, och det är just här det ruskiga kommer...

Min man är en fantastisk människa på många sätt, men framförallt väldigt tåligmod om än något negativ när det gäller mitt sko och väskförråd. Jag är varken en sko eller väsktjej, men det har trots allt blivit ett litet lager med åren. För att inte behöva ta tag i eländet har jag med bestämdhet hävdat att jag använder ALLA skor och ALLA väskor. Så bra, sa mr M då rensar jag och så säger du bara spara eller släng. Så fick det bli...

Han tog upp första väskan och rotade upp matkvitton från vår tid i Linköping för 6 år sedan. Den väskan slängdes. Nästa väska var det en inköpslista i, från julen 2001, japp den väskan slängdes. Nästa väska fick jag behålla, eftersom den var hel och ren och endast innehöll drinkbiljetter från ett av sommarens bröllop. Nästa väska grävde han i länge och utbrast, detta är fantastiskt! Vadå? Jag har hittat kvitton från 2004 och något annat från den tiden. Vadå? Ett äpple älskling! Längst ned låg just ett ruttet gammlt äpple som inte såg en dag yngre ut än att vara från 2004. Lovely, not. Väskan slängdes. Och den under som hade fått sig en törn av den vita äppelrestansamlingen, hua. Han är en hjälte, min man, som lät mig slippa se och känna på eländet.

Så nu har jag gjort mitt för Halloweenstämningen, och detta måste ju berättiga mig att ge mig ut och leta nya väskor som jag omöjligt kan leva utan!

Love





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar