tisdag 16 november 2010

Härlig tisdag!

Härlig tisdag som började med dagislämning med kvartsamtal, det var en stor händelse för våra småkillar att mamma och pappa lämnade tillsammans. Sedan bar det av till inspirerande kurs på Berghs, i tre tisdagar ska jag gå kursen relationsmarknadsföring. Längtar redan till nästa tisdag! Efter en hel dags sittande på hårda trästolar var det raka vägen till gymmet och träning, lovely! Jag har nu bokat in mig på Sats energy som ska genomföras om en vecka, lyckliga jag som har så mycket att längta till nästa tisdag!

För att förgylla denna tisdagskväll och liva upp det urusla och trista vädret ute, kommer här några roliga barncitat från min egen lilla G:

"Efter en lång stund av tystnad på väg hem från dagis stannar G på parkvägen och säger:
-Mamma, VEM ska ta upp alla dom här löven och sätta tillbaka dom träden"

"-Mamma, kan du tala om för tomten att jag har ätit jättemycket i dag, men det har inte min lillebror, så jag kan ta hans presenter också"

Det är liksom genom barnen som man lär sig tänka till, vrida och vända på verkligheten och inse att vardagliga situationer kan ha oanade dimensioner.

Önskar en underbar tisdagskväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar