lördag 13 november 2010

Uppiggande sänggavel

Tack fina bloggisar för era uppmuntrande ord gällande Olle och Olga igår. Hade det bara handlat om mig så hade jag nog gjort slag i saken. Men, min kära M är lite svårövertalad när det gäller, i mitt tycke, viktiga-uppstoppade-filttomtar-som-vi-absolut-inte-kan-leva-utan-investeringar. Det är heller inte läge att bara låta tomtskrället stå där innanför hallen en dag och låtsas som att det var vilket julpyntinköp som helst, nej mr M är väl medveten om kostnaden för dessa fina tomtar. Vi får helt enkelt se hur det blir med tomten år skulle man kunna säga. Blir det inte i år, så får jag se till att vara riktigt snäll till nästa år!

Har ju lovat att delge er en före och efter bild av vårt sovrum. Så här kommer det, från marint till skandinaviskt Josef Frank:
















Vi sålde sängstommen och köpte en sängkappa istället. Tyget köpte vi på Svenskt Tenn och satte fast det på en mdf med lite skumplast, därefter gjorde vi en ram direkt på väggen och tryckte in träskivan med tyget. Det blev mycket gladare, varmare och personligare, lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar