onsdag 24 november 2010

Från allvar till fest

Ibland krymper världen, ibland är den så liten att den ryms i ett enda litet rum. Idag var en sån dag. Vår lilla G skulle operera sina halsmandlar. Ett vanligt och ganska enkelt ingrepp. Men för mig så stannade världen för en liten stund. Just där och då var den i en operationssal på Sophia hemmet i Stockholm. Min lilla tappra hjälte sövdes, opererades, vaknade upp, åt en glass och undrade när vi skulle åka hem. Mamman, jag, upplevde bland det jobbigaste som finns, att lämna kontrollen över sitt barn. Men det gick ju bra och läkarna var fantastiska. Det var aldrig så mycket tal om hurvida G skulle klara denna upplevelse eller inte, utan mer om att lugna mamman som satt bredvid.

Efter några timmar fick jag åka hem en erfarenhet rikare och med en väldigt tapper liten kille. Nu är ordinationen glass, vila och film resten av veckan, lovely!

Dagen avslutades med en trerätters på Pontus med tillhörande vinpaket tillsammans med bästa jobbkollegorna. På restaurangen Pontus var denna hund ständigt återkommande, jag har inga egentliga åsikter om den, förutom att den gav en väldigt färglad energi runtom i lokalen!



Nu är det en väldigt stolt och trött mamma som omfamnar kudden! Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar