söndag 29 augusti 2010

Bra början

Trots att hösten nog har kommit nu, så har jag just njutit av den finaste av sensommarhelger.

Jag har skördat de första äpplena på vårt äppelträd och kunde konstatera att jag skulle lytt kära svärmorsråd att gallra bland äpplena redan för några veckor sen. Jo, visst det hade ju varit bra, men tiden har inte riktigt räck till och det fick jag sota för i dag. Jag fick plock äppelmos från gräsmattan hela förmiddagen och kvar på trädet finns nu några ynka potentella pajäpplen. Slutsatsen av det är att jag förmodligen varit fåglarnas bästa vän de senaste dagarna och att jag till nästa år helt enkelt får försöka planera in en äppelgallring.

Helgen började redan i fredags med mysig parmiddag. Tänk att helgen känns så mycket längre när man inleder redan på fredagen och inte alltid gör sig beroende av lördagen.

Middag med champange och godsaker hela kvällen lång tillsammans med godaste vännerna blev en bra start på vår helg!













Sedan följde lördagen med möhippa på Sandhamn. Vilken strålande och underbart härlig dag vi fick tillsammans med den blivande bruden. Sandön är ju alltid vacker, men i går var ön och skärgården bedövande vacker. En klar och solig sensommardag som bjöd på picknick i det fria, härliga skratt, allvarliga samtal, god mat, vin, kaffe och minnen som räcker väldigt länge. All kärlek till A och hennes blivande make!





















Spa: et var såklart en höjdpunkt!

Love och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar