söndag 8 augusti 2010

Välkommen vardag!

Så var den här, semesterns allra sista kväll. Jag har tagit några dagar ledigt från bloggen och njutit av kravlösheten fullt ut. I morgon bitti börjar vardagen igen och alla rutiner tar vid där den lata semesterlunken slutar. Och vilken underbar sommar och semester vi har
haft, jag tror vi har fått all den energi vi behöver för att möta den ljuvliga svenska hösten och mörka vintern.

Under fyra veckor har vi fyllt dagarna med otaliga bad, härliga båtturer, långa sovmorgonar, underbara middagar, allt och inget, bröllop, kaffe, böcker, 30-årsfest, långa samtal, sena nätter, kärlek, värme och mycket tid med släkt och vänner. Igår kändes det faktiskt lite vemodigt att lämna landet, det har varit ljuvligt att kunna tillbringa flera veckor i skärgården, tack mamma och pappa för tålamod, tid och värme.

Men nu har vi en underbar höst att se fram emot. Redan om en vecka börjar lilla C sin inskolning, vilket betyder föräldraledighet i en hel vecka för min del, love it. Sedan väntar vår bröllopsrea till New York, man kan liksom inte tycka att hösten ska dröja på sig när man längtar som ett litet barn till mitten av september! Därefter stundar nya bröllop som förgyller oktober. Japp, jag är redo att sätta klockan och vakna i ottan, hösten är välkommen!

En liten del av sommaren finns dock kvar alldeles utanför dörren, där min sådda blomsteräng har börjat växa några veckor försent. Visar också några galet billiga reafynd som vi hittade på Sia igår, 70 % det är rea det!

























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar