måndag 16 augusti 2010

Förvandling

Efter sommarens alla bad och blekande solstrålar kändes mitt besök hos frisören som en ren överlevnadsåtgärd. Slitna toppar och råttfärgad utväxt har förvandlats till en välmående frisyr och mörkblond ton i hela håret. Jag känner mig som en människa igen! Kära Nina kan verkligen göra underverk, men trodde hon skulle svimma när hon frågade hur jag tog hand om mitt hår.

- Du har inte gjort inpackning på länge va?
- Alltså, jag har inte gjort någon inpackning alls.
- Va, inte på hela SOMMAREN?
- Nina, jag har ALDRIG gjort någon inpackning?
- ?

Så nu måste jag tydligen göra inpackningar och reparera mitt hår, men inte så ofta. Lata hårpersoner kan tydligen vänta två veckor mellan varje och RIKTIGT lata en månad. Så, vi får väl se om det blir någon inpackning innan jul !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar