torsdag 19 augusti 2010

Hemmafru - light

Kära underbara ni som läser om min vardag!

Just nu är jag hemmafru - light. Det är förbaskat trevligt att fördriva dagarna med småpyssel, shopping, inredning, köp o sälj, inskolning, bakning etc etc som hör hemmfrusysslorna till.

Denna vecka är jag mammaledig med C som börjat sin inskolning. Till skillnad från förra inskolningen tycker jag att dagarna är som semester. För två år sedan hade jag jobbpanik, hade mobilen med inne på dagis smög ut i dagishallen och svarade på alla inkommande samtal. Kanske är det så att jag blivit något visare på dessa två år. Jag får förlänga semestern en smula, vara med barnen, mysa hemma, shoppa och har massor av tid till det där man aldrig hinner. Det passar mig väldigt bra, i lagom dos, i lightversion under en vecka.

Igår var jag i stora staden med mina små kottar, med lite planering, en väl utstakad shoppingrunda och en stor portion tålamod går det mesta med två små barn. Vi hann runt halva stan och uträttade fler ärenden än förväntat. Nu har jag äntligen mitt älskade uppläggningsfat från Pillivuyt, den mest praktiska, tidlösa och tåliga porslinsserien.



Serien lämnar allt och inget att önska, finns inget att klaga på när det gäller kvaliten, men det finns så mycket fina saker att man aldrig riktigt kan få nog. Rekommenderar hemsidan www.sebastian.se för att titta på alla fina saker från märket.

Önskar er en härlig torsdag. Nu väntar att baka cupcakes med smarrig frosting till min älskade som fyller år idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar