torsdag 12 augusti 2010

Dags för lite piffelipiff

Jag är ett STORT fan av möjligheten att sälja begagnade saker och sedan använda pengarna att köpa nya eller begagnade saker. Att få piffa till det med lite ny inredning och små detaljer skapar den där nykänslan och hemmet känns levande. Det måste ju vara stört omöjligt att gilla samma mattor, tapeter, gardiner och krukor i flera år.

Nu är det sovrummets tur. I höstas gjorde vi om det till skärgårdstema med vit råspont på två väggar och en blårandig tapet på de andra två. Men nu återstår lite piff. Den gamla sängramen ska bort och bytas ut mot sängben (som jag ska slipa och måla, måste skriva det så att jag kommer till skott snart) och en vit sängkappa. Det kommer bli en ljuv och skön lantlig känsla i rummet. Nu ska sängramen ut på Blocket, så att jag kan investera i material till en ny sänggavel. Jag gillar före och efter bilder, dom kommer naturligtvis!

Lite inspiration:










1 kommentar:

  1. hur länge ska man behöva vänta på inspirationen egentligen ;)

    SvaraRadera