fredag 5 mars 2010

Galoscher





Kan någon tala om för mig vad som hände. En dag när jag kom ut genom dörrarna från kontoret, så uppenbarade sig kostymklädda män i någon form av olikfärgade Kajsa anka galoscher. Galoscher har jag alltid förknippat med äldre män som blivit lite för praktiska och struntar omgivningens tyckande och tänkande. När så en kollega till mig en morgon kom iförd röda galoscher, gul halsduk och orange mössa förstod jag att verkligheten var en annan. När jag sedan hade fått upp ögonen för detta färgglada fenomen, uppenbarar dom sig överallt, på män i kostymer, i modemagasin, i skyltfönster, men än så länge inte i min egen hall, för dit kommer dom inte. Jag äter upp mina egna ord och inspireras av detta, tänk så praktiskt detta måste vara i alla fall, om än många gånger fasansfullt stildödande. Till alla som ändå vill vara sjukt praktiska och bevara sina skor mot snöslasket, så kommer här dagens tips, galoscher finns även i svart :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar