söndag 21 mars 2010

Lovely med outsourcing

Så var även denna helg förbi. Söndagar kan vara lite vemodiga, en viss ångest infinner sig inför den nya veckans utmaningar. Men, vi möter den nya veckan med ett välstädat hem och två påsar färdigplanerad mat från Middagsfrid, och då känns ändå vardagen två tunga stenar lättare. Jag är ett fan av rutavdrag, ja rot också för den delen. Vårat hus har aldrig varit så välstädat som när vi började köpa tjänsten varannan-veckas-städning. Vår panikstädning varje helg med två små kottar springandes runt benen har bytts ut till betydligt skojigare aktiviteter. Min inställning är att försöka njuta så mycket som möjligt av det roliga och betydelsefulla i livet, städning och vardagmiddag planering hör tyvärr inte dit. Jag är så tacksam för de extra stunder vi får tillsammans hela familjen, lovely med outsourcing av dessa två måsten.

Söndagen har vi tillbringat på olika håll med en liten kille var. Jag och C stannade hemma och tillbringade några timmar lekande på golvet, mysandes i soffan och sovandes tätt ihop i sängen. Små stunder som innehåller så mycket. M och G var och fikade hos ett av de kommande brudparen, M har fått de ärofyllda uppdraget att vara toastmaster. Alla fyra möttes sedan upp för att gå på kalas hos vår kära vän Pierre. Tack Therese och Pierre för en mysig eftermiddag.

Nu är jag laddad och måndagen är välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar