torsdag 11 mars 2010

Nästan fredag

Det är något visst med torsdagskvällar, en härlig känsla av att helgen är på gång. Torsdagskvällar har också blivit min egna kväll, eftersom M oftast tränar. Mys med barnen, te i soffan, ljus på bordet, hänger lite framför datorn och kollar igenom alla tvkanaler, skön, kravlös tillvaro! Ikväll har jag, ja jag måste erkänna, sett ett avsnitt av Solsidan. Eftersom vi är sjukt Skavlanlojala på fredag, så har jag missat hela Solsidan fenoment, fattar inte vad som hände. Hur har jag kunnat missa detta vecka efter vecka??? Det är ju det mest fantastiska som gjorts på länge, jag är ledsen Fredrik Skavlan, men jag längtar redan till imorgon och nästa program av solsidan.

Det sista G frågade innan han träffade John blund var:
- mamma, är det fredagsmus i morgon?
vad annat kan man svara än:
- ja älskling, imorgon ska vi fredagsmysa.
Lite charmigt är det att han förväxlar y och u, vi får hoppas att det växer bort med tiden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar