onsdag 3 mars 2010

Passion for business



Att inspireras tror jag många gånger är vägen till framgång när det gäller kreativitet och utveckling. Jag kan komma på mig själv att inspireras av de mest banala saker, som ett samtal mellan två främmande människor på pendeltåget på väg till jobbet, expediten som gör min älskade cappuccino, pappan i affären som på det lugnaste sätt tillrättavisar sin 3-åring eller tidningar med klichiga reportage. Om man tar det bästa hos alla man träffar eller läser om, bearbetar det, och sedan försöker implementera det i sin egen vardag, borde man ju snart vara en bättre människa. Jag har funderat kring det där med att döma människor man träffar, hur lätt det är att bilda en uppfattning hos någon utan att man känner personen. Så nu har jag bestämt med att se någonting positivt hos alla jag träffar, sen kommer det alltid finnas undantag, men ambitionen är bra, inte sant.

Idag ger jag ett tips om en klichig tidning jag har brukar läsa, Passion for business. Den kommer bara ut 4 gånger om året och är relativt dyr, men jag kan ändå inspireras av innehållet Reportagen är relevanta och riktar sig främst till kvinnor i karriären, utan att för den saken skull bli för överdrivet kvinnlig. Den innehåller inga modereportage eller intetsägande sminkreklamer, nej oftast historier tagna från verkliga livet blandat med tips och idéer ur ett kvinnligt businessperspektiv. Jag kan varmt rekommendera den, själv tar jag den just nu i mina händer, tänder några ljus, gör en kopp te och njuter av en stund för mig själv och bara inspireras.

1 kommentar:

  1. Kul att galoscher slagit som färgglatt mode för oss män. Vi behöver mer färgglatt och skydd mot regn och väta! Men jag skulle ännu hellre se att vi också fick färgglada gummistövlar!

    SvaraRadera