torsdag 25 mars 2010

Iphonetumme

I en veckas tid har jag haft en besynnerlig smärta i armen. Det gör inte ont hela tiden, men då och då när jag gör vissa rörelser. Tänkte först att jag måste sträckt mig eller så, men helt otränad är jag inte. Men, i dag har det gått upp för mig vad den alltmer tilltagande smärtan kommer ifrån. Jag har Iphonetumme. Musarm, tennisarmbåge är vedertagna begrepp, men jag insåg att jag måste skapa ett nytt idag. Ju mer jag mailar och skriver desto mer inser jag att det är just Iphonetumme jag har. När jag använder tummen i ett visst läge spänner jag armen och därav smärtan.

Så diagnosen har jag fastställt, nu kommer rehabiliteringen. Minskad användning av Iphone, nja skulle inte tro det. Nej, jag får helt enkelt börja använda vänster tumme lite mer så att den högra avlastas. Detta måste vara det största ilandsyndromet på länge, men jag hoppas att jag genom att använda vänstern lite mer utvecklar min kreativa hjärnhalva och bidrar med något alldeles extra till mänskligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar