onsdag 24 mars 2010

Nu är väl våren ändå snart här. I morse var det alldeles för varmt med dunjacka och mössan la jag ner i väskan halvvägs till bussen, lovely. Det är nu man börjar bli så shoppingsugen på våroutfits, när solen skiner vill man bara ut och förnya sig. De flesta tänker då kläder, och ja det är fantastiskt med alla färger och söta toppar, kjolar och skor.

Men egentligen är jag inte så bra på det där, jag köper kläder lite på måfå utan att egentligen följa senaste modet. Ser jag något som är snyggt, köper jag det och oftast är det ett halvår för sent, jag har en ganska lång startsträcka när det gäller klädmode. Men, jag har istället fått cravings för smink i dess alla möjliga färger och former och det är samma sak varje vår. Jag har svårt att motstå alla fina ögonskuggor, kvalitetsfoundation, conceler och rouge. Jag får ofta avhyvlingar från diverse sminktanter i kosmetikadiskarna, jag vet att jag borde bli bättre på rengöring, ansiktsvatten, fuktkrämer och allt annat man ska kladda på innan sminket. Men, med tillräckligt mycket av dessa godingar kan jag nog dölja mitt fusk med underlaget :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar