tisdag 16 mars 2010

Stora och små viktiga saker

Så var även denna veckas dansstep avklarad, jag har nu blivit en jäkel på alla snurrar och hopp. Tack underbara instruktörs Anna för all ny energi du bidrar till, på köpet har jag också sjukt stumma ben och vader.

Idag har min lilla 3 åring gjort sig ordentligt illa på dagis. Jag fick ett samtal med en gråtandes liten kille i bakgrunden, det visade sig att han fått en bandyklubba på ögat. Ja ja sånt som händer tänkte jag sittandes på jobbet, jag är lite av en "det-som-inte-dödar-härdar-mamma". När jag sedan kom hem satt en slagen liten hjälte på golvet och läste saga med mormor med en blåtira över hela ögat och ett så svullet ögonlock att han knappt kunde få upp det. Min lilla boxare, nu sover han sött på kudden med ett blått pingisbollsöga och ett vanligt. När det som ligger en allra närmast hjärtat gör sig illa, är världen väldigt liten.

Jag har också kommit på mig själv blivit beroende av andra lite mer banala saker som ligger mig varmt om hjärtat:
• jag kan inte leva utan Arlas baristamjölk, once you try...
• Armanis foundation, en dyr vana i jag-är-väl-värd-det-förpackning!
• Diors foundation, en dyr vana i vinter på väg att bli vår... jag som aldrig är fåfäng annars!
• min Lexington morgonrock, alltid rätt och fruktansvärt mysig.
• såklart måste jag lägga till min Iphone i denna lista, jag sover, vaknar och lever med den.

Känns ganska bra att erkänna mitt ytliga jag för mig själv,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar