tisdag 9 mars 2010

Skräckblandad förtjusning

Idag har jag varit föräldraledig och varit med vår lille C på Södersjukhuset för att kontrollera hans lungkapacitet. Redan kl 8.15 skulle vi vara på plats, vilket gjorde att jag varit mest fokuserad på att se till och vara på plats just 8.15, ett litet projekt med planering av tidiga pendeltåg, packning av diverse saker, kläder, mat etc. Jag var inte mentalt förberedd på att se min ettårings lilla kropp bli sövd, liggandes på en liten bår, utelämnad bland slangar och uschliga tillbehör. Där och då var mitt mammahjärt väldigt skört. Så här i efterhand, är jag så oerhört tacksam att det bara var en rutinmanöver av den duktiga personalen och att vi fick gå hem några timmar senare med vetskapen att allt såg mycket bra ut, det finns föräldrar som utsätts för oändligt hårdare och långvariga prövningar i sjukhusmiljö.

Så, det var det skräckblandade, nu till förtjusningen. När vi kom hem, förutom att solen bjöd på sitt underbaraste humör, låg det en bröllopsinbjudan i brevlådan. Den tredje i ordningen för vår del detta år och den bjöd på något alldeles speciellt. Nämligen ett bröllop i New York. Tänk att vi äntligen kan få en riktigt bra anledning att behöva boka biljetterna vi talat om så länge. Vi har redan börjat spåna på några möjliga upplägg för en höstweekend i NY, LOVELY!

Mina vårkänslor ligger på topp och till helgen har jag lovat G att vi ska plantera sommarens kommande smultron i små krukor inomhus, när vädret sen tillåter sätter vi ut plantorna i trädgården. Husligt, kul, men framförallt väldigt gott! Tills dess att plantorna gör sin entre, bjuder jag på några härliga ranunkelbilder, min favoritblomma just nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar