söndag 25 april 2010

Dagar i korthet

Hej bloggen, några dagar sen sist! Har helt enkelt samlat på mig massa nytt att skriva.

Idag har varit en strålande söndag och jag älskar att gå och lägga mig med den där sköna känslan av att jag fått massor gjort idag och i helgen. Denna soldränkta helg inledde vi med en mysig middag hos G och C:s mormor och morfar. Lamm och rotsaksgratäng är en fantastisk kombination och visade sig även vara en härlig start på helgen, tack för en väldigt trevlig kväll. Vår lilla G fick även sova över, det är verkligen den totala lyckan för honom. Tänk att få vakna till total uppmärksamhet, lördag och lyxfrukost.

Vi hann med en klippning av alla killar i familjen, stackars C undrade med ett totalt illtjut vad som försegick. Jag tyckte väldigt synd om både C och den bästa barnfrisören i stan. Båda var lite panikslagna, men det slutade bra och jag fick med mig tre snygga vältrimmade killar hem.

Igår fick vi besök av älskade vännerna P och T och deras små tjejer. Vi bjöd på grillat kött, vårprimörsallad och
limesås. Derkändes som en del av våren hade flyttat in till oss när alla smaker blandades med ett gott röttvin. Därefter blev det hallonsuffle' med rårörda hallon och vaniljgrädde, jo jo gott och fluffigt ska det vara! Men tyvärr blev den mest bara god, fluffighet lyste med sin frånvaro trots att jag var väldigt snabb mellan ugnen och uppläggningen. Som tur är var det icke kräsna gäster som åt med god min av min hallonpannkaka!

Idag har vi återgått till kalasrallyt och firat världens bästa 8 åring, sötaste L tack för ett mysigt kalas. Jag har också hunnit med vårplanteringen, ett lass till sopstationen och städning hemma. Det där med sopstationen är en av de mest befriande sysslorna jag vet. Allra helst säger jag vad som ska kastas och låter M åka iväg, men idag gjorde vi en familjeutflykt, lovely. Men, så underbart härligtdet är när man kommer hem med nya härliga växter till en renstädad bod och framsida. Soptippen är en underskattad glädjehöjare!

Jag känner på mig att det, efter en så bra helg, kommer bli en väldigt bra vecka. Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar