fredag 9 april 2010

Personliga coachen

Så idag har jag träffar coachen som skulle ge mig svaren på livets stora frågor. Men, icke... Hon gjorde mycket klart för mig att det var jag som skulle göra jobbet och reda ut alla svaren själv. Fine, det hade jag nästan kunnat gissa innan, det skulle ändå bli intressant att höra hennes frågeställningar. Och hur hon skulle rota fram lite nya tankbanor i min vardag.

Efter ett evigt irrande bland smågator i Aspudden kom jag fram till hennes lilla krypin som var mysigt inrett med ljus och hemtrevlig inredning. Jag tyckte att det var givande och det blev en riktig egokick, det är inte ofta man ställer sig själv mot väggen i en timme. Med mig hem har jag både läxor och nya tankar. Det mesta visste jag ju innan men efter att vi stött och blött ord som karriär, armbågar, marknadsföring, kontaktnät och jaget i en timme så har jag fler ord på handlingar som jag måste göra. Och eftersom coachen är på mig, kan jag inte sopa något under mattan. För om drygt en vecka är det uppföljning och läxförhör.

Men nu är det fredag och mina underbara väntar där hemma, vin, vego lasagne och kärlek serveras har jag hört!

Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar