måndag 12 april 2010

Modiga kvinnor

Måndag kom och måndagen gick!

Denna måndag var historisk för G, idag fick han sin första cykel! Det är något alldeles speciellt med den. G kom rullandes med näsan i vädret, men med stor respekt. Den finaste röda cykeln, med en lite korg på. Korgen var väldigt viktig, vi får väl se hur länge den är tuff nog att sitta kvar.

Efter läggning av barnen blev det städning av köket och lite tvzappande.
Jag är egentligen ingen vidare royalist, men efter programmet om det kungliga bröllopet är det en kvinnlig prinsessa som gjort intryck på mig. Det började med att jag bläddrade förbi programmet, men jag fastnade och det slutade med att jag satt med tårar i ögonen. Vilken resa och vilken stark kvinna hon vekar vara Mette Marit. Att dessutom behöva utelämna sig själv för hela landet i direktsändning inför sitt eget bröllop. För att kunna gå vidare i sitt nya liv blev hon tvungen att stå till svars för sitt tidigare inte helt prickfria liv, det är väldigt modigt och bevisar om något kärleken mellan dessa makar. Jag beundrar verkligen hennes styrka och kan med ett uns av royalistiskt intresse gå och lägga mig med ytterligare en inspirationskälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar