lördag 17 april 2010

Hej Lördag, veckans mysigaste familjedag.

Frukosten är avverkad med alla tillbehör som sig bör, lyxbröd från bageri (inköpt under gårdagens shopping), smoothie, marmelad, ost, kaffe och juice. Vår lilla gourmand, 3,5 år, säger med helafrukostbuffe'n framför sig:
- men mamma, du har glömt att göra min äggröra när kommer den?
Jag svarade i tysthet något med att han helt enkelt får nöja sig med det som står på bordet. Det ska bli skojigt att bli bjuden på frukost hos vår lilla G, när den dagen kommer :-)

helgen ligger framför oss och idag avverkar vi det första av vårens kalasrally. Men först ett besök på folkligaste varuhuset av alla för inköp av presentkort och några nödvändiga måsten för vår egen del.

Igår hade jag och mamma en mor och dotter dag på stan. Vi började såklart med en fika på Espresso House, jag som länge dreglat över deras hallon och kardemummamuffins kunde konstatera att jag inte suktat i onödan. Så där satt vi och pratade och laddade för dagens shoppingpromenad. Och det blev många besök i otaliga butiker, provande, suktande på vårens outfits och såklart hade vi en arsenal av påsar att släpa på i slutet av dagen. Vi han också med lunch på mysig restaurang med vin och vårsallad. Tack mamma för en mysig och alldeles kravlös dag!

Önskar en fortsatt härlig lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar