tisdag 6 april 2010

Mini G på mini SATS

Så var ledigheten slut för den här gången och vardagen tar vid igen. Det blev en mjukstart för vår familj, då C fortfarande inte blivit av med sin förkylning. Men, jag tror inte att M var särskilt missnöjd med att vabba en dag som denna, från mitt kontorsfönster kunde jag se solen hela dagen.

Återigen har det varit en riktigt bra jobbdag, jagfår så himla mycket gjort dessa dagar när det inte är så mycket folk på jobbet. Tiden bara går och alla måsten kan prickas en efter en. Jag kunde med gott samvete unna mig en stund i solen på lunchen, såklart med en expresso ouse kaffe i handen. Idag fick jag den gratis, eftersom den senaste jag köpte inte höll måttet för en kaffe som kostar 37 kr. Sån är jag, kräver det bästa av det mesta, eftersom inte så många är som jag, så går det oftast min väg.

Nu ikväll har jag trotsat min envisa hosta och änligen besköt gymmet igen, lovely. Precis när jag skulle gå, så tittade två rådjurögon på mig och frågade:
- Mamma får jag följa med?
- Nej lilla gubben
- VARFÖR DÅ?
- Ja varför då? Varför skulle du inte kunna följa med, är det tråkigt, ja då vet du i alla fall hur det är.

Sagt och gjort lilla G var med på gymmet och besökte mini SATS. Lite bekymrad var han vid synen av alla maskiner och svettiga människor. Men, så kavat som han är, fann han sig snabbt, tog för sig och snart var mamma ett minnet blott. En timme senare möttes jag av en strålande men trött lite kille.
- Mamma kan jag få titta på dina kompisar nu?
- Mmmmmmm självklart!
Vi går tillsammans in i omklädningsrummet och betraktar alla svettiga damer.
- Okej mamma, nu vill jag åka hem och sova.

Min lilla prins, jag vet inte riktig vad han tyckte, men det kommer nog fram imorgon. Imorgon ja och då är det redan onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar