måndag 26 april 2010

Härlig måndag

Välkommen måndag och stora räkningsdagen!

Det är något visst med att varje månad sätta sig ner med alla räkningar i en hög, dosor, dator, en kopp te och helt enkelt göra rätt för sig. Å när det är över känner man sig så medborglig och nyttig på något vis. Men, mest är det en tråkig företeelse det där med räkningar, trots att man vet vad som komma skall, blir man så deprimerad när pengarna lämnar kontot. Sen finns det ju räkningar som är bättre än andra, Radiotjänst och Csn hamnar dock i det svartaste och tråkigaste av bottenskikt!

Nu tenderar detta inlägg att handla om räkningar, vilket inte var meningen! Dagen har ju varit mycket roligare än så. Härligt väder, gott lunchkaffe, underbara barn och hemmagjord spenatsoppa med underbart bröd och ägghalvor. Japp, det är en favorit, väldigt gott och omänskligt nyttigt. Kroppen fick sig nog en järnkick så att det räcker ett bra tag.

Jag har också fått den sötaste av dagisberättelser berättad för mig. När jag kom innanför dörren löd budskapet:
-mamma, vet du att Oliver tog alla kakor med spår så att polisen kom.
- ?

En av G härliga dagisfröknar hade ordnat med en teateruppvisning med fika. Men, när fikat väl skulle dukas fram var kakorna borta. Eftersom ingen av barnen erkände stölde gjorde fröken slag i saken och ringde polisen. Gissa om 12 såg ut som fågelholkar när polisen travade in på dagis några minuter senare. Sedan fick dom hjälpa polisen attleta efter spår för att hitta tjuven. Tydligen var det Oliver som skulle agera tjuv och som erkände brottet.

Härligt initiativ tycker jag och en upplevelse som kommer vara länge för vår 3 åring!

1 kommentar:

  1. Hej, hittade hit via google-sökning på coaching. Spännande att följa din resa där. Anledingen till min sökning och mitt stopp här är att jag själv utbildar mig till coach.
    Tack för titten. Jag kommer tillbaka!

    SvaraRadera