torsdag 15 april 2010

Kollektiv barnpassning

En dimma av trötthet har lagt sig!

Efter en väldigt mysig kväll igår, fick jag idag betala en sen läggning och en tidig uppgång. Men, tack underbara tjejerna för att ni är så goa, prestigelösa och inspirerande att umgås med. Jag har haft ett litet leende på läpparna hela dagen, så att jag är sjukt trött inkväll var ett billigt pris för gårdagens middag.

Efter några få timmars sömn var det uppställning klockan 8.30 i morse, i Täby! Långt bort från mig! Innebär en tidig morgon, med lite förberedelser. 8 långa timmar hörde jag min egna stämma då jag skulle hålla utbildning hela dagen. Jösses vad trött jag är på mig själv ikväll. Två egna utbildningar och sedan diskussion däremellan, gör att min röst fixat ett eländigt skavsår i örat. Så, efter middagen var det jag som åkte till Coop och handlade veckan förnödenheter, i tysthet. Jag strosade mellan hyllorna, tyst och hoppades att jag inte skulle träffa någon jag kände...

Idag började vi också med vår kollektiva hämtning och lämning av barn tillsammans med våra kära grannnar. Det är ett fantastiskt upplägg. M går redan kl 6 på morgonen och jag tar morgonrutinerna med barnen, sedan lämnar jag C hos grannen och går med G till dagis. Grannan tar vår nyinköpta gnisslande dubbelvagn från 70 talet och kör två små killar till dagmamman. På eftermiddagen hämtar M hela skaran och grannen kommer hem till oss och hämtar upp deras lille C. Lovely, teamwork och nöjda barn i en perfekt kombination!

Nu ska jag sova och ladda för imorgon, för då är jag LEDIG och ska strosa in och ut ur butiker, dricka kaffe, äta lunch och mysa med lilla mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar