torsdag 8 april 2010

Sommar planering

Idag har det mesta varit lite trist. Stressig morgon är aldrig en bra början och trots att solen skinit hela dagen har jag bara sett skuggan av den genom mitt fönster, sen rullade det på med massa jobb, ledsna barn vid hemkomst, middag på 5 minuter och skrikiga barn tills middagen kom ner i magen. Då infann sig ett lugn, vi badade och nattade barn och gick till säng tidigt.

Gillar att fundera en stund innan jag somnar och drömma mig bort bland tankar. Idag funderar jag över sommarsemestern som går ton i ton med inredningen i vårt sovrum.

Jo, så här fint kommer vi bo i sommar. I vårt alldeles egna vita hus vid smögen, inlindat av solsken och doft av salt. Inredningen är vit med marint tema. Golven är vitlackade och fönstren har spröjs och vita fladdrande gardiner. Huset ligger nära havet så när vi vaknar hör vi ljudet av vågor och måsskri. Det bästa av allt är burspråket i glas som utgör vår sänggavel, det första våra sömndruckna ögon ser på morgonen är havet, solen och himlen! En underbar semester önskar jag min familj i mina drömmars semestervilla!






alla bilder är från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar