söndag 11 april 2010

Härliga helg

En söndag, ett nödvändigt ont!

Ja för om det inte var söndag så skulle det heller inte kunna bli fredag och helg. Men, när veckan väl har börjat så är det oftast himla kul, det känns lite deppigt söndag kväll bara.

Helgen har bjudit på många mysiga saker, främst mycket tid med la familia. Som den Svensson vi är har vi själklart prickat av bytet till sommardäck i helgen, vi och vi, jag tittade på en stund i alla fall! Vi har också blivit bjudna på tapasmiddag hos bästa grannarna, vet inte vad i maten som gjorde att vi kände oss lite sega hela dagen i dag...

Med en molande huvudvärk till trots klättrade jag svärmor upp i vårt äppelträd för att göra årets beskärning. Jo, jag gör mitt bästa, men gröna fingrar kommer jag aldrig att få. Men hon är tapper och envis min svärmor. Hon sa
- vet du, inför nästa vår kommer du sitta och fundera och klura på vilka grenar du vill beskära för att få de finaste frukterna och en bra struktur på trädet. Jag gillar verkligen min svärmor, men hon överskattar mitt intresse för trädgården med råge. Äppelträdet blev fantastiskt fint i alla fall. Jag har stora förhoppningar på årets skörd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar